måndag 5 december 2016

Spela in tal med Greenscreen

Idag ska ni alla vara klara för att spela in ert tal med hjälp av Greenscreen.
Välj en passande bakgrundsbild, kolla så den är fri att använda och airdroppa den till min iPad.
Vi filmar i den ordning som ni sitter och börjar till höger i klassrummet från tavlan sett.
När ni har spelat in ert tal kommer jag att ladda upp det på Youtube och göra en spellista där så ni kan gå in och kolla på talen. De som absolut inte vill behöver inte. Jag frågar er om ni vill vara med i omröstningen eller inte.
Är du klar med inspelningen vill jag att du
1. Går till join.quizizz.com och anger Class code: 365296. Ange ditt namn och gör quiz.

 2. Går till EF CLASS appen och arbetar med uppgifterna kring Malala.  Via min ipad kan jag följa ert arbete och er utveckling och även se vem som jobbar och inte - smart va?!

På tisdag kommer ordföranden och vice ordföranden för BUN i Höör att besöka oss. De kommer att berätta om hur det är att vara politiker och sedan delta när vi röstar fram vår "president".

Tänk på - och jag har sagt det 1000 gånger att ni INTE ska läsa innantill när ni håller ert tal. Det är tala som gäller. Använd gärna stödord och talkort.
Lycka till!
Sara

Ps. Om du inte blir nöjd med din inspelning och vill göra om så är det helt ok att stanna kvar i skolan idag. Du lånar i så fall min ipad och ber en kompis filma dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar