torsdag 28 februari 2019

Vägbeskrivning

Hej!

Idag ska ni fortsätta arbeta med era vägbeskrivningar.

1. Ni ska arbeta 3 och 3. Jag delar in er i grupper.
Ni ska skriva dialoger där ni har med hälsningsfras och avslutningsfras.
Person 1 frågar efter vägen och person 2 förklarar vägen. Person 3 ansvarar för att filma.
Därefter byter ni så att alla har deltagit och pratat i en film.

- Du ska ta dig från Hardy's till ICA
- Du ska ta dig från ICA till järnvägsstationen
- Du ska ta dig från järnvägsstationen till Åkersberg.

2. Skriv dialogerna i Google dokument. Visa mig när ni är halvvägs för feedback och sedan när ni är klara.
3. Träna på dialogen så att ni vet vad ni ska säga och hur orden uttalas.
4. Gå ut utomhus och låtsas att det är på riktigt. Du möter en person som frågar efter vägen. Du förklarar vägen och en tredje elev filmar.
Kom med filmen till mig så laddar jag upp den privat på min Youtubekanal.

Hals und Beinbruch!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar