söndag 19 januari 2014

Tyska 7 Uppgifter lektionstid samt läxa till fredag 24/1

Hej
Idag vill jag att ni skriver:

3. Gör ert manus till er egen film om Sport. Den kan vara riktig eller påhittad. Det viktigaste är att ni skriver och talar på tyska. Tips - en av er intervjuar och ställer frågor till er andra. Du kanske är en världsstjärna som var på väg att vinna, men blev påsprungen av en älg på upploppet? Vad hände? Ni bestämmer och fantiserar fritt. Tänk på att skriva korta, enkla meningar som en tysktalande person förstår.
4. När manuset är klart hjälps ni åt att gemensamt förbättra det. Har ni rätt på har och är? Är personändelser på verbet rätt? Går det att förstå?
5. Visa mig!Träna på manus! Tala tydligt! Spela in er film!
6. SPARA filmen. Säg till mig så hjälper jag er.

Vad tycker ni? Ska allas filmer publiceras på tävlingsbloggen eller ska vi välja tex de två som vi tycker är bäst? Diskutera i basgruppen och säg till! 

Efter lektionen på fredag 24/1 vill jag att ni är färdiga. Om ni inte hinner lektionstid måste ni bestämma vem som gör vad och skriva hemma. Klockan 10.20 på fredag ska alla vara klara. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar