tisdag 10 februari 2015

Rätta med Grammarly

Idag vill jag att ni rättar era texter med hjälp av www.grammarly.com . Gå in på sidan och skapa konto. Ta din text och kopiera in i grammarly. Arbeta med texten och rätta steg för steg. Det ni känner att ni kan och är slarvfel rättar ni direkt. Övrigt kan ni samla i ett annat dokument och spara för att ställa frågor till mig. När texten är färdigrättad kopierar du över den i Google Dokument igen och delar den mig under rubriken " Rättad text NAMN".

När ni är klara med att rätta era texter vill jag att ni går in på: Popreel .
Titta på avsnittet med engelsktext och arbeta därefter med tillhörande frågor.
Jag vill att ni gör uppgifterna A, B, C och F.

Du kan välja om du vill göra uppgiften om Taj Mahal eller uppgiften om Spoken Word.

Skriv i Google Dokument och dela med mig: sarasv74@gmail.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar