lördag 25 januari 2014

Tyska 7 Uppdrag 2

Hej
Nu är vi klara med de muntliga presentationerna. Ett par exempel har jag lagt ut  på Webbstjärnans blogg http://deutschklasse7.se/. Det är ju på den adressen vi publicerar det som är färdigt. Gå gärna in där och kolla!

Uppdrag två, som vi ska arbeta med nästa vecka, är:

1.  Läs texterna om: Schwimmen  Tennis och Fitness högt i era basgrupper.
2. Ni ska skriva egna texter med rubriken " Mein sportliches Vorbild". Till detta behöver ni fraser.
titta i texterna om schwimmen, tennis och fitness. Hur inleds texten? Hur avslutas texten? Finns det ord ni inte förstår. Skriv upp dessa fraser och ord och lär er dessa. Visa mig vilka fraser ni valt och varför ni valt dem. 
3. Läxa till fredag 31/1 är att ha läst texterna igen hemma och lärt er fraserna och orden ni valt.

4. På fredag 31/1 börjar ni skriva texterna. Använd texterna ni läst som modell. Jag vill inte att ni skriver av. Egna ord ska användas. Denna gång vill jag att ni skriver var och en för sig då jag kommer bedöma er skriftliga förmåga. Tänk på att en tysktalande person ska förstå det ni skriver.

4. Jag vill att texterna lämnas in senast efter lektionen 3/2. Ni skriver lektionstid så att jag kan hjälpa till.

Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar