torsdag 14 januari 2016

Appen Periscope - fördelar och nackdelar

Persicope - fördelar och nackdelar
Jag har under ett tag följt appen Periscope och jag vet att ni känner till den. Jag ser att många har konton där. Vi ska diskutera fördelar och nackdelar med den appen idag och jag har inte tänkt inleda mer än så då jag vill veta era tankar först.
  1. Fundera själv över appen. Har du laddat ner den? Varför ? Varför inte? 
  2. Diskutera med din granne. Vad ser ni för fördelar respektive nackdelar med appen? Skriv in era svar här : http://padlet.com/sarasv74/periscope
  3. Diskutera i era grupper vilka möjligheter det finns med appen och skriv in det under rubriken Möjligheter i Padlet. 
  4. Diskutera i era grupper vilka faror ni ser med appar som kan livesända. Fortsätt skriva in er tankar i Padlet ovan- skriv Faror som rubrik. 
  5. Vi ska titta på vad Elza Dunkels skriver om att Blockering utsätter barn för större fara. Vad tycker  ni ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar