måndag 10 augusti 2015

Kartläggning av IT !

Välkomna hit!
Nytt läsår, nya elever, nya teman! 
För som är helt nya elever för mig skulle jag önska att ni fyllde i nedanstående enkät. 
Det gäller eleverna i Engelska 7B,  Tyska 6 och Tyska 7. 
Jag vill veta hur det ser ut med de digitala verktygen hemma hos er. Jag arbetar en hel del med detta och ibland vill jag att ni ska lösa en uppgift hemma i förväg. Om ni inte har tillgång till dator, telefon, eller surfplatta behöver jag veta det så jag kan hjälpa er i skolan. Alla elever har tillgång till digital teknik i skolan och det är absolut inget som krävs att ha hemma för att mina uppgifter ska kunna lösas. Vissa elever har iband sagt hemma att jag kräver att ni föräldrar köper ny dator till era barn, så är det verkligen inte !
I undervisningen arbetar vi en hel del med Google Drive. Om någon av er har något emot att ert barn skapar ett Googlekonto för att användas i undervisning så hör gärna av er. / Sara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar